Μουσικό Σχολείο Χαλκίδας
- Εισαγωγή
Το νέο 12θέσιο Μουσικό Σχολείο Χαλκίδας προορίζεται για την εκμάθηση μουσικών οργάνων παράλληλα με το πρόγραμμα μαθημάτων σε διευρυμένο ωράριο. Η αρχιτεκτονική σύνθεση έλαβε υπόψη της το κτηριολογικό πρόγραμμα του μουσικού σχολείου, τη μορφολογία του εδάφους και φυσικά τον προσανατολισμό. - Βιοκλιματικός Σχεδιασμός
Η αρχιτεκτονική σύνθεση έγινε ώστε να εξασφαλίζεται ο βασικός στόχος του βιοκλιματικού σχεδιασμού και η βελτίωση του μικροκλίματος στο χώρο, αποβλέποντας στην θερμική άνεση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων φυσικών πόρων, αξιοποιώντας τα ιδιαίτερα φυσικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Επίσης, αξιοποιήθηκαν σύγχρονες κατασκευαστικές προδιαγραφές και εγκαταστάσεις που διασφαλίζουν τη λειτουργική επάρκεια αλλά και την αειφορία. Επιπροσθέτως, εξασφαλίστηκε η επισκεψιμότητα όλων των χώρων του σχολείου από άτομα με ειδικές ανάγκες. Οι αίθουσες διδασκαλίας τοποθετούνται στον άξονα ανατολής – δύσης με μεγάλα ανοίγματα στη μεσημβρία και μικρά στον βορρά. - Κτιριολογικό Πρόγραμμα
Το κτιριολογικό πρόγραμμα για το Μουσικό Σχολείο Χαλκίδας περιλαμβάνει αίθουσες ατομικής διδασκαλίας μουσικών οργάνων, επιπλέον των αιθουσών μαθημάτων και των εργαστηρίων. Προβλέπεται επίσης να δημιουργηθεί μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για συναυλίες και εκδηλώσεις. Στο σχολείο θα λειτουργήσει αίθουσα εστιατορίου και βιβλιοθήκη. - Υποδομές και Εγκαταστάσεις
Στο ισόγειο, στο σημείο της εισόδου, διαμορφώνεται μεγάλος υπόστεγος χώρος υποδοχής που καλύπτει την ανάγκη στέγασης της αυλής τις ημέρες που βρέχει αλλά και της γυμναστικής. Οι διάδρομοι του ορόφου στα δυτικά καταλήγουν ισόσταθμα στην άνω στάθμη. - Διάταξη Αιθουσών
Οι αίθουσες διδασκαλίας οργανώνονται σε δύο πτέρυγες γύρω από ένα αίθριο: η μία πτέρυγα περιλαμβάνει τις αίθουσες μαθημάτων και η άλλη τις μουσικές δραστηριότητες. Ο νότιος προσανατολισμός των αιθουσών διδασκαλίας και η προσθήκη οριζόντιων και κατακόρυφων αρχιτεκτονικών στοιχείων στις όψεις ενισχύει το βιοκλιματικό χαρακτήρα του κτηρίου. Ταυτόχρονα, η σύνθεση των όγκων και η εναλλαγή στεγασμένων και υπαίθριων χώρων αποσκοπεί και ενθαρρύνει το διάλογο με την πόλη. - Υπαίθριοι Χώροι
Το κτήριο με τους γύρω αύλειους χώρους τοποθετείται σε ενιαία στάθμη (+22,0μ. στάθμη θάλασσας). Στους υπαίθριους χώρους γίνεται προσπάθεια διατήρησης της φυσικής στάθμης του εδάφους όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά και της υπάρχουσας βλάστησης, όπως τα υφιστάμενα ελαιόδενδρα. Όλοι οι υπαίθριοι χώροι έχουν δυνατότητα συνεχούς ελέγχου και εποπτείας. Όλοι οι υπαίθριοι χώροι, εκτός των επιφανειών που καλύπτουν οι θέσεις στάθμευσης και τα γήπεδα, θα είναι φυτεμένοι. Θα διατηρηθεί όσο είναι δυνατόν η υπάρχουσα βλάστηση, θα εμπλουτιστεί με είδη που ευδοκιμούν στην περιοχή και θα αξιοποιηθούν όσα ελαιόδενδρα του οικοπέδου μπορούν να μεταφυτευθούν. Στη βορινή πλευρά του οικοπέδου θα τοποθετηθεί πυκνή βλάστηση από αειθαλή για την προστασία του χώρου από τους βόρειους ανέμους. Έχει προβλεφτεί δεξαμενή 100 κ.μ. για τη συγκέντρωση των ομβρίων υδάτων με σκοπό το πότισμα της διαμορφωμένης βλάστησης. - Ενεργειακή Απόδοση
- Το σύνολο του κτηριακού συγκροτήματος θα είναι θερμομονωμένο (εξωτερική θερμομόνωση) σύμφωνα με τον ΚΕΝΑΚ και η ενεργειακή κλάση του θα είναι τουλάχιστον Β’. Επίσης, τοποθετούνται κατάλληλα σκίαστρα ώστε να επιτρέπουν τον ήλιο τους χειμερινούς μήνες και να σκιάζουν αυτόν τους καλοκαιρινούς.
- Προσβασιμότητα
Τα άτομα μειωμένης κινητικότητας μπορούν να κινηθούν σε όλα τα σημεία του κτηρίου, καθώς προβλέπεται ανελκυστήρας κατάλληλα διαμορφωμένος, WC για ΑΜΕΑ και δύο ράμπες με κλίση 5%, η μία στην ανατολική αυλή προς την είσοδο του σχολείου και η άλλη στη δυτική.
-
Κατηγορία : Μελέτες δημοσίου
-
Χρόνος μελέτης : 2016
-
Φορέας υλοποίησης : Δήμος Χαλκιδέων
-
Τοποθεσία : Nέα Αρτάκη, Χαλκίδα